Dieta w ciąży Diety ostatnimi czasy stały się bardzo popularną metodą na odżywianie się. Coraz częściej skupiamy się nam na tym, co jemy i jaki wpływ pożywienie ma na nasz wygląd oraz samopoczucie. Badania naukowe dowodzą, że tylko dobrze zbilansowana dieta może uchronić nas przed licznymi chorobami i otyłością, która również może zagrażać naszemu życiu. Szczególnym czasem, w którym ważnym aspektem dla naszego organizmu jest jedzenie jest ciąża. W tym okresie dostarczamy składników odżywczych nie tylko sobie, ale przede wszystkim dziecku w naszym łonie. Dieta w ciąży powinna opierać się przede wszystkim na racjonalnym odżywianiu się, czyli nie chodzi tutaj bynajmniej o głodzenie się, ale zbilansowanie posiłków tak, aby wniosły do naszego ciała jak najwięcej witamin, składników mineralnych czy białka. Produktami bogatymi w te składniki odżywcze będą na pewno sery, chude mięso i oczywiście warzywa oraz owoce tych ostatnich możemy spożywać duże ilości, ponieważ nie odkładają się w naszym organizmie a do tego są bardzo zdrowe. Dieta w ciąży powoduje, że nie tylko dziecko właściwie się rozwija, dzięki niej czujemy się lepiej i tak samo wyglądamy. Musimy pamiętać, że ciąża wiąże się z przybieraniem na wadze jest to naturalne, nie musi jednak wiązać się z otyłością, której później trudno jest się pozbyć.